La Cambra de Comerç de Valls dóna el tret de sortida a la campanya promocional de la Gran Festa de la Calçotada i a la temporada de calçotades

Castell d’Or i Salses Fruits són els patrocinadors oficials de la 41a edició de la Gran Festa que se celebrarà diumenge 29 de gener del 2023. Com a novetat, enguany les degustacions es recolliran a la Cooperativa Agrícola de Valls on hi haurà un espai habilitat amb graelles per coure els calçots i la carn, taules per degustar la calçotada i música ambient. Ajuntament de Valls i Cambra de Valls estan treballant en la marca “Calçotada Sostenible”, perquè la calçotada sigui més reutilitzable i amb menys residus. IGP Calçot de Valls i Cambra de Valls volen impulsar el distintiu “segell de qualitat calçotada de Valls”.

La Cambra de Comerç i Indústria de Valls ha donat el tret de sortida, aquest matí, a la campanya de promoció de la Gran Festa de la Calçotada 2023 i a la temporada de calçotades, juntament amb l’Ajuntament de Valls, els dos patrocinadors de la Festa, la IGP Calçot de Valls i la Cooperativa Agrícola de Valls.

L’acte ha servit per presentar la nova imatge gràfica de la Gran Festa de la Calçotada 2023 i per reafirmar la confiança dels seus patrocinadors oficials: Salses Fuits i Castell d’O r.  Salses Fruits fa quatre anys que patrocina la Festa i Castell d’or és el seu segon any. D’aquesta manera, ambdues empreses del territori tindran presència destacada com a espònsors oficials en les campanyes de promoció de la Calçotada, donant suport a la manifestació gastronòmica més important i popular de Catalunya.

L’acte també ha servit per presentar alguns canvis i novetats de la Festa de la Calçotada, que se celebrarà diumenge 29 de gener del 2023. Els tiquets per a la degustació popular es vendran, com cada any, a l’Ajuntament de Valls, a la plaça del Pati a l’Instiut d’Estudis Vallencs i a les cabines de l’ONCE (situades sota la plaça dels Quarters i la Font de la Manxa). Com a novetat, les degustacions s’hauran de recollir a la Cooperativa Agrícola de Valls. D’aquesta manera es preveu descongestionar el centre de la ciutat i crear rotació de visitants. L’espai s’habilitarà amb graelles per coure els calçots i la carn, amb taules per degustar l’autèntica calçotada, i amb música d’ambient.

D’altra banda, Cambra i Ajuntament de Valls, organitzadors de la Festa, estan treballant en la marca Calçotada Sostenible, un projecte que va quedar paralitzat amb la Covid-19 i que de cara a l’edició d’enguany vol potenciar-se i posar-se en pràctica per unes calçotades més reutilitzables i amb menys residus. Finalment, també s’està treballant en el distintiu “segell de qualitat calçotada de Valls” que la Cambra de Comerç de Valls vol impulsar amb la IGP Calçot de Valls. Com a novetat també es crearà l’experiència gastronòmica amb la DO Tarragona “Maridatge de calçotades” amb vins i caves del territori.

L’acte s’ha realitzat a la sala Alt Camp de la Cambra i ha comptat amb el president de la Cambra de Comerç de Valls, Josep M. Rovira, el secretari i gerent de l’ens, Rafel Castells Carles Solé, respectivament; l’alcaldessa de Valls, Dolors Farré; els dos patrocinadors de la festa, el president de Castell d’Or, Adrià Rabadà, i el gerent de Salses Fruits, Francesc Sans; el president de la IGP Calçot de Valls, Dalmaci Clofent; i el president i gerent de la Cooperativa Agrícola de Valls, Joan Llorach i Joan Linares, respectivament.

L’empresa TGD Comunicació ha dut a terme el disseny de la comunicació de la Festa: cartell, roll-up, baners digitals, programa d’activitats, bossa de paper, i el pitet de roba. Destacar que el cartell d’enguany és itinerant on es representen els elements típics de l’autèntica calçotada, com són el calçot, el porró, el morter i el setrill d’oli, perfectament units, representant un passeig pels carrers i places de la ciutat.

A Valls es fan calçotades de novembre a abril, però la Festa de la Calçotada representa l’entrada al fort de la temporada de calçotades. En els pròxims dies es duran a terme tot un seguit d’accions vinculades a la Festa i es donarà a conèixer el programa d’actes tradicionals, festius i amb concursos relacionats amb el món del calçot: cercaviles; demostracions de coure calçots a la graella; mercat de la calçotada; concursos de cultivadors de calçots, d’elaboració de salsa de la calçotada i de menjar calçots; degustació popular, entre d’altres activitats.

Sobre Salses Fruits

Son una empresa familiar compromesa amb el seu territori i la seva gent. Nascuda a Figuerola del Camp (Alt Camp), compta amb més de 40 treballadors i produeix més de 80 productes d’alimentació artesana. Entre els productes més venuts de Salses Fruits, es troba la salsa per a la calçotada de Valls i l’allioli. La filosofia de l’empresa durant més de 20 anys ha estat sempre consumir productes de proximitat com poden ser fruits secs i verdures. Els seus productes es troba en molts punts de venda de les nostres comarques i més enllà. Un any més Salses Fruits renova la seva confiança i patrocina la Gran Festa de la Calçotada.

Trobareu els seus productes i receptes a la seva web: https://fruitssp.com

Sobre Castell d’Or

És una entitat formada per 16 cellers de diferents zones vitivinícoles del Penedès, la Conca de Barberà, Alt Camp, Priorat, Tarragona, Montsant i Lleida. El setembre del 2021, l’empresa va instal·lar la seva seu a Vila-rodona (Alt Camp) procedent de Vilafranca del Penedès (Barcelona). Aquesta nova seu se situa a pocs metres de la principal planta productora del grup: el Celler Cooperatiu de Vila-rodona. Una ferma aposta per consolidar-se com l’empresa de referència en el sector vitivinícola i per aportar valor al territori. La innovació i millora en els seus processos de producció és un dels trets que diferencien el grup. Castell d’Or està present a 38 països de tota Europa, Àsia i Amèrica i té una forta capacitat d’exportació als Estats Units, el Canadà, el Japó, el Brasil, Mèxic i Rússia. Actualment, desenvolupa la seva estratègia d’expansió en territori nacional.

Podeu consultar-ne més detalls a www.castelldor.com